El Camino két keréken

El Camino két keréken

Summa-summárum - utószó

2016. október 19. - Ica és Miklós

Aki azért olvas(s)(t)a a blogot, mert készül Az Útra, összegyűjtöttem pár dolgot, amit tapasztaltunk. Szemezgess belőle!

Amit semmiképp ne hagyj otthon!:

Magas faktorú napvédő krém és ajakápoló! Nagyon fontos!

Napszemüveg. A harmadik napon már úgy néztem ki, mint egy bagoly. Az orrom piros, az arcom barna, a szemem körül fehér plecsni a szemüveg miatt, de ennek ellenére is nélkülözhetetlen.

Meleg felső és nadrág. Reggelente és a hegyekben nagyon hideg van. Nálunk őszre ajánlott biciklis dzseki volt, mely véd a hideg és a szél ellen is.

Esőkabát. Mi szerencsére megúsztuk az esőt, csak éjjel esett, de mindenki azt mondta, ez csak mázli.

Ruha a lehető legkevesebb! 3 póló, 2 naci. Este 1 perc alatt kimosod.

Délutánonként mikor nagy a hőség, egy mosdóban, forrásnál vagy egy kútnál kimostam a rajtam lévő pólót, jól kicsavartam és visszavettem. Naponta többször is. Mindig friss, illatos ruha volt rajtam, és a víztől csöpögő ruhánál nincs jobb hűsítő, ha 41 fokban tekersz.

Egy könnyű vékony sál, amelyet ha bevizezel, szintén hűtheted magad.

Igyál! Ne várd meg amíg megszomjazol! Az úton sok forrás, kút van, mindig töltsd fel a kulacsod. Én imádtam a friss, tiszta hideg forrásokat. Ami nem ivóvíz, azt jól láthatóan jelölik.

Délután mindig megálltunk egy boltnál, ahol megvettük a másnapi reggelit. Bagett, tej, sajt, sonka, paradicsom, paprika. Reggel sokszor nehéz boltot találni.

Ebédre mi majdnem minden nap zarándokmenüt ettünk. Elég kiadós, mindig friss, négy fogás, sok helyen még a kávé is benne van. Kell az energia!

Jól jön a szőlőcukor, és a müzli szelet. Gyorsan erőt ad, plusz energiához jutsz.

Kerékpárolaj! Nem maradhat otthon. A poros, murvás utakon csontszárazzá válik a lánc és a váltó.

Univerzális kerékpárkulcs készlet. A rázós utakon kilazul ez-az.

Pótbelső. Mi vittünk olyan vackot, amit defekt esetén bele kell fújni a kerékbe, de semmit nem ért. Lehet, hogy csak azért, mert a belsőn nem lyuk volt, hanem hasadás.

A kerékpárt busszal vagy vonattal lehet szállítani szállítózsákban, pótdíjjal. Le kell szerelni az első kereket és a kormányt elfordítani. Pedállal nem foglalkoznak. Zsákot az utazás előtt a jegypénztárban tudsz venni.

Egy jó és részletes útvonaltérkép, szinttérképpel óriási segítség. Jó ha tudod, hogy a zarándokösvényt hol követi aszfaltos út is, amit a gyalogútról nem vennél észre.

Az árakról.

A zarándokszállások 5-10 € között mozognak (ha jól figyeltem meg). Mi sátorral 5-6 € fizettünk Irache-i camping volt a legdrágább, 23 €.
A zarándokmenü 9.50-10.50 € között mozog, 4 fogás. Előételként általában lehet választani levest, salátát, tésztát, gyümölcsöt. Főételként csirke, sertés, marha és valami vegetáriánus fogás. Desszertként fagyi, gyümölcssaláta, dinnye, vagy valami joghurtos cucc. Ketten kapunk egy üveg vörösbort, és egy másfél literes vizet, de lehet kérni sört, vizet, vagy üdítőt. Helyenként vannak kis eltérések, de ez az alap.
Bagett 0,75-1€, sonka, szalámi, sajt, fagyi, kv csak egy picivel drágább, mint itthon.

És végül a legfontosabb! Élvezd, érezd át az utad minden pillanatát, légy nyitott!
Az indulás előtt én ezt olvastam: "A zarándok az útja során nem tervez, hanem megéli a pillanatot."

Buen Camino!

A bejegyzés trackback címe:

https://elcaminoketkereken.blog.hu/api/trackback/id/tr8511822777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása