El Camino két keréken

3. nap 2016.08.01. hétfő

2016. október 14. - Ica és Miklós

Napi táv: 45.43 km
Össz. km: 136.96 km
Start: 8.30 Cizur Menor után, szalmabálák árnyékából:)
End: Irache camping 18.30

Nagyon szeretem a reggeleket. Későn kel a nap, az első sugarak ébresztenek. Körül ölel a csend, a nyugalom. Már rutinosan bontjuk a tábort, mindennek pontosan tudjuk a helyét a zsákokban. Ha a bringák menetkészek, kis gázfőzőn Miklós tejeskávét készít, én elkészítem a szendvicseket. Bagett, sajt, sonka, paradicsom, és kényelmesen komótosan reggelizünk.

Folytatódik a nehéz terep. Apró kövek, sóderszerű homokkal keverve, amibe belesüpped a kerék. Hosszú, meredek emelkedők, rövid lejtmenetek. Miklós kitolja a saját bringáját, majd gyakran visszafordul segíteni nekem. Van, hogy izzadva, levegőért fuldokolva szuszakolom felfelé a bringám, majd egyszer csak súlytalanná válik és szinte húz felfelé a hegyen. Egy gyalogos utolér és tol felfelé. Egy pap, egy apáca és két nő úgy húz el mellettem, mint Trabant mellett egy Porsche, majd az látom, hogy az atya hátizsák nélkül jön velem szembe. Jókedvűen hadar spanyolul, ellentmondást nem tűrve átveszi a kormányt, és feltolja biciklim a hegytetőre. Itt megkínálom müzli szelettel, ők is megkínálnak minket, megtanulok pár fontos spanyol szót helyesen kiejteni, majd mindenki folytatja a maga útját. Ezek az 50-100 méteres mentőövek nagy energiát adnak, testi és lelki értelemben is.

Valóban vannak csodák az El Caminon. Számomra ez csoda. Csoda az is, hogy ha elfogy a vizem, azonnal egy kúthoz érünk. Csoda, hogyha nem vagyok biztos a helyes irányban, azonnal ott terem valaki, aki segít ha kérem ha nem.

Estellába érve egy albergue-ban zarándok menüt ettünk. 3 fogás, egy pohár bor, remek hőfokon. Azt hiszem rá fogunk szokni : )

Az Utat keresztező falvak, mint ékszerdobozban a gyöngyszemek. Nem is sietünk keresztül rajtuk, édes barackot veszünk, toljuk a bicikliket. Késő délután értünk Irache-be és itt teljesült Miklósnak egy álma. A csapból víz helyett vörösbor csordogál. Úgy döntöttünk nem is megyünk tovább : ) Egy spanyol zarándokkal beszélgetünk a borcsap mellett. Nem tudom mióta kortyolgat, de úgy láttam, feltűnően jókedve volt : )

A közelben találunk egy kempinget, itt táborozunk le. Kicsit zsúfolt, sok a gyerek. A szomszéd sátorban egy kislány egy dalocskát énekel már vagy ötszázadszor ugyanazt, erre alszunk el.

És végül meg kell állapítom, hogy ha van egy kulacs friss vized és egy bagetted semmi baj nem érhet.

Buen Camino!
Ica & Miklós
Etap 3.

A lenti kép egy galériát takar. Kattints rá!

Egy kis ízelítő a 3. napból:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.