El Camino két keréken

3. nap 2017.07.29. Vila Franca de Xira - Santarém

2018. november 16. - Dr. Gubán Miklós

Napi táv: 54,3 km

Össz. : 122,2 km

Indulás: Vila Franca de Xira

Érkezés: Santarém

Szállás: N1 Hostel

Reggel pihenten ébredtünk, a ruháink frissen, illatosan a kilincsre akasztva. Pakolás után indultunk, a bringát tolva sétáltunk, nézelődtünk a városban, pékséget kerestünk. Nagyon lassan haladtunk, mert időnkén megállítottak, kérdezgették tudnak-e segíteni. Itt nem csak a kérdés a cél, azonnal beszélgetést kezdeményeznek, elmesélik, hogy ők mikor voltak zarándokúton, hány km-t gyalogoltak. Egy öreg pl. portugál nyelven, és hogy biztosan megértsük, heves gesztikulálással kisérve minden mondatot 3x ismétel  Egy szót sem értek, de nagyon jól szórakozom.

A Tejo folyó partján reggeliztünk, és már 10 óra is elmúlt mire elindultunk.

Az út jól jelölt, keményre taposott föld és aszfalt váltakozik.

Ez a vidék a lótenyésztéséről, a bikaviadalokról, bikafuttatásról híres. Szerencsére mi csak békésen legelésző lovakkal és tehenekkel találkozunk.

Vila Nova da Rainha templomában pecsételünk, kiskocsmában kávézunk, természetesen a Despacito nem maradhat el.

Amikor visszatérnénk az útra, egy autós megáll előttünk és elmondja, hogy a gyalogos út ezen a szakaszon nagyon keskeny és növényzettel benőtt, biciklivel nehezen járható. Javasol egy alternatív útvonalat. Megfogadjuk a tanácsát.

Nagyon jó érzések térnek vissza a tavalyi caminónkról. Az emberek kedves, kéretlen odafigyelése.

Parafa fa erdőn haladtunk keresztül, azt hiszem életemben először látok ilyet.

Azambujában ebédeltünk, majd árnyas parkban sziesztáztunk, valami hihetetlen családi perpatvart hallgatva.

A délután nagyon meleg, árnyékban is 40'C fok fölött a hőmérséklet. Kb. 5-6 liter vizet iszunk naponta, a csurom vizesre átitatott ruhánk fél óra alatt megszárad.

Santarémbe érve úgy döntöttünk nem megyünk tovább. Ahogy az emberek látják, hogy lassan tekerünk, nézegetünk, kérdés nélkül mutatják az utat, hogy hol szálljunk meg.  Nincs szó erre a kedvességre, nagyon megható. Santarém tartományi főváros, érdemes egy kicsit megnézni.

Elalvás előtt egy üveg Sangriával jutalmaztuk meg magunkat.