El Camino két keréken

7. nap 2017.08.02. Mealhada - Sao Joao da Madeira

2018. november 16. - Dr. Gubán Miklós

Napi táv: 74,9 km

Össz. : 410, 87 km

Indulás: Mealhada

Érkezés: Sao Joao da Madeira

Szállás: Flagworld Hotel 4*

A hotelban volt reggeli, így terített asztal mellől indultunk.

Az első 20 km nagyon forgalmas út mellett vezetett, de egy elég széles biztonsági sávon, így nem volt zavaró a forgalom. Átmentünk az Avelas de Caminhon, melynek szoros kapcsolata van a Camino de Santiagoval. Nem tudtuk kideríteni, hogy mi ez a különleges kapcsolat, majd otthon utánajárunk. De ha esetleg valaki tudja....

Águeda és környéke nagyon érdekes. Valami hihetetlen módon vonzódnak a színes esernyőkhöz. A sétáló utcát valóságos tető borítja a sokszínű esernyőből összerakva, és minden ház erkélyét, ablakát is ezekkel díszítik.

Águeda után már erdős, kisforgalmú aszfalt úton tekertünk tovább, eukaliptusz és fenyves erdőkön keresztül. Egy darabig a Via Romana XVI néven ismert ősi római úton haladtunk, majd a Rio Marnelen átívelő római hídon keltünk át.

Bementünk egy temetőbe. A hagyományos sírok mellett sok a családi kripta. Az ajtóval szemben van egy oltár, majd két oldalon egymás felett koporsó méretű fakkok, benne koporsókkal. Az újabbak letakarva, a régi, fakoporsók fedetlenül. Némelyiket már kikezdte az enyészet.

Albergaria a Velhában ebédeltünk. Ha már Portugália, akkor legyen hal. Csak portugálul beszéltek az éttetemben, vicces volt menyire nem értettük egymást Miklós végül nem bízta a véletlenre, marhát rendelt, Én a pincérre bíztam magam. Érdekes menüt kaptam.  Finom, barna színű sűrű levest, sok babbal, tésztával, majd egy nagy tál leveses tésztát nagy haldarabokkal, füle-farka benne, és jó pár halszem kacsringatott rám Kellemesen csípős, finom volt.

Szieszta után a következő nagyobb megállónk Oliveria de Azeméis volt. Gondolkoztunk, hogy itt töltjük az éjszakát, de csak egy 4*-os hotelt találtunk, így tovább kerekeztünk a kb. 8 km-re lévő São João da Madeiraba. Ez nem volt valami jó döntés, mert szállás terén teltház van a városban. Térültünk, fordultunk, már a fél város nekünk keresett peregrinosokhoz méltó szállást, de nem volt. Mivel nem akartunk a parkban aludni, kénytelenek voltunk egy szobát kivenni, egy szintén 4*-os, business hotelben jóval magasabb áron.

Nem illik ez a luxus zarándokokhoz.

De a zarándok elfogadja ami adatik.