El Camino két keréken

11. nap 2017.08.06. Pinhal da Gelfa - A Guarda

2018. november 16. - Dr. Gubán Miklós

Napi táv: 61,5 km

Össz. : 633,37 km

Indulás: Pinhal da Gelfa

Érkezés: A Guarda

Szállás: O Muino Camping

A mai első megállónk Caminha volt, mi más is lehetne, mint egy hangulatos, óceánparti város. A templomban kértünk pecsétet. Beinvitáltak a parókiára, hát a szavunk elállt. Gazdagon faragott fakazettás falak és mennyezet, csodálatos, látszatra is sok százéves komódok. Férfierő kellett a fiók kihúzásához, akkora volt, ahonnan a pecsétet elővették. A pecsét mellé kaptunk a templom védőszentjéről egy lapocskát, imával ...a hátoldalán.

Ma elhagytuk Portugáliát. Az utolsó portugál városunkban Vila Nova de Cerveirában ebédeltünk, kirakodóvásárral, tűzijátékkal búcsúztattak minket

Az étel a szokásos, a pincérre bízzuk, valami portugált. Kaptunk valami sűrű hínár, vagy uborkahéj levest, kolbásszal, kukoricakenyérrel. Isteni finom volt.

Mivel Caminhában nem vártuk meg a kompot, ami átvitt volna a hátáron, így a Miňo folyó hídján léptük, ill. tekertünk  át Spanyolországba, ami egy kb. 20 km-es kitérőt jelentett. Jó volt az út, nem jelentett gondot. A híd közepén integettünk Portugáliának.

Visszagondolva, fantasztikus helyeken jártunk, csodálatos országot, kedves embereket ismertünk meg.

De a zarándok előre néz!

A táj nagyon hirtelen változott, az óceánba beleszakad a part menti hegység, tipikus galíciai vidék, megjelentek a környékre jellemző hórreók is.

A camino jelölése tökéletes, végig kerékpáros jelzéssel.

Estefelé eddigi életünk, legcsodálatosabb kempingjét hozta utunkba a jó sorsunk. Már messziről gyönyörködtünk egy szirten álló szélmalomban, és mikor mellé értünk, kiderült, hogy ennek árnyékában verhetünk sátrat. Az óceán pár méterre van tőlünk, a hullámok zenéjére fogunk elaludni. Ennél jobban felszerelt és szebb fekvésű kempinggel még nem találkoztunk. Ráadásul jelentős zarándok kedvezményt is kaptunk a szállás árából.

Most a parton a langyos óceáni szelet élvezve, egy üveg Sangria mellett írom a blogot, és várjuk a naplementét.

Ma már spanyolul köszönök el.